Publiczne Przedszkole Nr 2 BAJKA z Oddziałem Integracyjnym w Mrągowie
Strona głowna  /  Krasnale i Misie
Krasnale i Misie
 

NAUCZANIE ZDALNE

 

DRODZY RODZICE!

Czas, kiedy zamknięte są placówki oświatowe, to czas trudny, ale spróbujmy go dobrze wykorzystać. Dlatego przedstawiamy zestaw źródeł, z których możecie Państwo skorzystać podczas zabawy z dziećmi. Proszę pamiętać, że warto nieprzerwanie ćwiczyć samodzielność, umiejętności komunikacji, panowania nad emocjami – wiele z tych kompetencji kreuje nam codzienność. Nuda natomiast może być wspaniałym podłożem do kiełkowania kreatywności, umiejętności planowania własnych działań czy warsztatu pracy. Każda rozmowa – o pogodzie, o samopoczuciu, o przeczytanej książce to rozwijanie słownictwa, poczucia własnej wartości, poszerzanie wiedzy. Na stronie każdej grupy/zadania wychowawczo- dydaktyczne/ umieszczać będziemy również ciekawe zabawy, pomysły i karty pracy, które można wykorzystać w domu. Zachęcamy do zaglądania w nasze przedszkolne okienka grup. Na pewno pomogą one przetrwać ten trudny czas. Pozdrawiamy nasze przedszkolaki ! Życzymy dużo zdrówka !

 

Chętni rodzice mogą liczyć na pomoc logopedyczną po wcześniejszym kontakcie mailowym logopediabajka@o2.pl. Zapraszamy do kontaktu :) 

 

 


 

Drodzy Rodzice,

ze względu na dynamicznie rozwijającą się sytuację epidemiczną w naszym kraju tegoroczne obchody

 Warmińsko-Mazurskich Dni Rodziny

przeprowadzimy zdalnie.

 

Hasło przewodnie: „Młodość – miłość – małżeństwo – rodzina”

   Temat: „Rodzina w czasie pandemii”         

 

Serdecznie zapraszamy całe rodziny do wzięcia udziału w zaplanowanych przez nas działaniach.

 

1. „Lapbook” – zachęcamy do rodzinnego stworzenie lapbooka jako swego rodzaju obrazkowej mapy myśli, na której dziecko umieszcza materiały na dany, interesujący je temat.

 

Co to jest Lapbook i jak go wykonać dowiecie się krok po kroku klikając w poniższy link:

Zapraszamy i zachęcamy do wykonania J

 

https://www.youtube.com/watch?v=FRROpc1X7VU

 

2. „Konkurs literacki” – wspólne napisanie własnego wiersza o tematyce rodzinnej.

 

Zdjęcia wykonanego Lapbooka  i napisanego wiersza należy  przesłać w dniach 18.05 – 24.05. 2020 na adres mailowy podany na dole strony.

 

3. „Domowa orkiestra” – przenieś się w świat fantazji i pokaż nam jak u Was wygląda rodzinne muzykowanie z wykorzystaniem wcześniej wykonanych instrumentów muzycznych oraz akcesoriów gospodarstwa domowego. Nagraj filmik i prześlij go do nas J dołączając pisemną zgodę (Wyrażam zgodę na publikację mojego wizerunku/wizerunku dziecka na stronie internetowej przedszkola. Podpis rodzica/opiekuna prawnego).

 

„Mały Master Chef” – Jeśli lubicie gotować i macie swoje ulubione dania zachęcamy Was do przygotowania rodzinnie ulubionych potraw.

W Master Chef-ie prosimy o przesłanie zdjęcia wykonanej potrawy oraz przepis dołączając pisemną zgodę (Wyrażam zgodę na publikację mojego wizerunku/wizerunku dziecka na stronie internetowej przedszkola. Podpis rodzica/opiekuna prawnego).

 

Filmik „Domowej Orkiestry” i  prezentacja potraw „Malego Master Chef-a” należy przesłać w dniach 25.05 – 31.05.2020.

 

4. „Razem tworzymy, razem gramy – miło w rodzinie czas spędzamy” – konkurs na najciekawszą grę rodzinną.

Zapraszamy do wykonania ciekawej gry  dowolną techniką.

Zdjęcia konkursowe należy przesłać w terminie 01.06 – 07.06.2020

dołączając pisemną zgodę (Wyrażam zgodę na publikację mojego wizerunku/wizerunku dziecka na stronie internetowej przedszkola. Podpis rodzica/opiekuna prawnego).

 

5. Konkurs fotograficzny – „Rodzina w obiektywie” – zdjęcia rodzinne, ale też osadzone w plenerze. Komisja wybierze zwycięskie foto. (Wyrażam zgodę na publikację mojego wizerunku/wizerunku dziecka na stronie internetowej przedszkola. Podpis rodzica/opiekuna prawnego).

 

 Konkurs literacki – „Pozytywne skutki kwarantanny – wspólny czas w domu łączy rodzinę” -  w formie zdjęć dołączając pisemną zgodę (Wyrażam zgodę na publikację mojego wizerunku/wizerunku dziecka na stronie internetowej przedszkola. Podpis rodzica/opiekuna prawnego).

Zdjęcia konkursowe należy przesłać w terminie 01.06 – 07.06.2020.

 

 

Zdjęcia oraz filmiki prosimy przesłać na adres:

 

konkursybajka@wp.pl

 

- wraz z przesłaniem zdjęć bądź filmiku z wizerunkiem państwa lub dziecka, prosimy o zgodę na publikację J (Wyrażam zgodę na publikację mojego wizerunku/wizerunku dziecka na stronie internetowej przedszkola. Podpis rodzica/opiekuna prawnego).

- wszystkie przesłane fotografie będą wyeksponowane na stronie internetowej naszego przedszkola

http://www.przedszkolebajka.eprzedszkola.pl/

 

- wyniki konkursu zostaną ogłoszone dnia: 10.06.2020 r.

 na naszej stronie internetowej.

Poinformujemy lokalną prasę o Dniach Rodziny zorganizowanych przez przedszkole podczas pandemii.

 

Każdy uczestnik konkursu otrzyma pamiątkowy dyplom.

 

Czekamy na ciekawe filmiki i zdjęcia :)

 

 

 


Temat tygodnia: Bezpieczne wakacje

 

1. Poniedziałek 22.06.2020 r.

http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolebajka/czerwiec(6).doc

2. Worek 23.06.2020 r.

http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolebajka/czerwiec(7).doc

3. Środa 24.06.2020 r.

http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolebajka/czerwiec(8).doc

4. Czwartek 25.06.2020 r.

http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolebajka/czerwiec(9).doc

5. Piątek 25.06.2020 r.

http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolebajka/czerwiec(10).doc

 


 

Temat tygodnia: PLANUJEMY LETNIE PODRÓŻE – POZNAJEMY ŚRODKI   TRANSPORTU

 

 

1. Poniedziałek 15.06.2020 r.

http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolebajka/czerwiec(1).doc

2. Wtorek 16.06.2020 r.

http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolebajka/czerwiec(2).doc

3. Środa 17.06.2020 r.

http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolebajka/czerwiec(3).doc

4. Czwartek 18.06.2020 r.

http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolebajka/czerwiec(4).doc

5. Piątek 19.06.2020 r.

http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolebajka/czerwiec(5).doc

 

 

 

 


Temat tygodnia: Sport to zdrowie

 

 

1. Poniedziałek 8.06.2020 r.
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolebajka/poniedzialek-8062020-r.docx

 

2. Worek 9.06.2020 r.
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolebajka/wtorek-9062020-r.docx

 

3. Środa 10.06.2020 r.

http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolebajka/sroda-10062020-r.docx

 

4.Piątek 12.06.2020 r.

http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolebajka/piatek-12062020-r.docx

 

 

 


Mrągowo, 05.06.2020 r.

Piątek
Temat: Przyjaźń 

 

 

  1. Wysłuchanie wiersza Cz. Janczarskiego „Koledzy”


Tak się nudziłem, gdy byłem sam.
A teraz kilku kolegów mam.
Co dzień od rana czekam tej chwili,
gdy będą ze mną koledzy mili.
Wspólna zabawa zawsze się uda.
Już teraz nie wiem, co to jest nuda.
Dobrze nam razem, czy słońce czy deszcz.
Czy i ty z nami bawić się chcesz?

 

 

  1. Rozmowa o życzliwości i koleżeństwie w grupie.
    Rozmowa rodzica z dzieckiem, że w przedszkolu i w domu dzieci powinny być dla siebie życzliwi i serdeczni, powinni bawić się razem, dzielić się zabawkami, itp. Pyta dziecko w jaki jeszcze inny sposób możemy być dla siebie uprzejmi. Następnie rodzic zadaje pytania:


• Co to znaczy że ktoś jest naszym kolegą / koleżanką ?
• Co to znaczy że ktoś jest naszym przyjacielem ?
• Jaki powinien być przyjaciel ?
• Czy przyjacielem może być chłopiec, czy dziewczynka?
• Co to znaczy że kogoś się kocha ?
• Jak okazujemy sobie miłość ?

 

  1. „Drzewko przyjaźni” – praca plastyczna

https://www.youtube.com/watch?v=XtmDKsc9LVI

 


 

Mrągowo, 04.06.2020 r.
 

Czwartek

                           Temat:  WSZYSTKIE DZIECI CHCĄ  BYĆ SZCZĘŚLIWE     

 

        .

  • 1. Zabawy na powitanie
  • „Pokaż proszę” –. Rodzic mówi rymowankę, a dzieci pokazują i robią to, o czym mówi rodzic.  (Podstawa programowa   I.5, IV.5, 15     )

Pokaż proszę, gdzie masz oczy,
gdzie masz uszy,
a gdzie nos,
pokaż rękę,
pokaż nogę,
gdzie na głowie rośnie włos?
podnieś rękę
tupnij nogą
kiwnij głową „tak” lub „nie”
klaśnij w ręce
skocz do góry
i uśmiechnij się!

  • Dokończ zdanie” – zabawa słowna.

cel: zachęcenie dzieci do wypowiadania się na temat swoich zachowań pod wpływem określonych uczuć, zwrócenie uwagi na poprawność wypowiedzi pod względem gramatycznym.

                                          

Dzieci kończą rozpoczęte zdanie:

-Kiedy jest mi wesoło to....

-Kiedy jestem zły to........

-Kiedy jest mi smutno to......

-Kiedy się boje to...............

 

2. „Jesteśmy dziećmi” –  aktywne słuchanie piosenki. „

(Podstawa programowa III.9  IV.7      )

 Dziecko za każdym razem, gdy usłyszą słowa: „jesteśmy dziećmi”,  przytulaja się do kogoś bliskiego lub ulubionej zabawki

Po wysłuchaniu zwracamy uwagę ,ze wszystkie dzieci na świecie mimo innego wyglądu chcą być kochane , przytulane, szczęsliwe.

- pytamy dziecka a czego ty najbardziej pragniesz??

 

„Jesteśmy dziećmi”  https://www.youtube.com/watch?v=7K3_mSb1zRQ

 Czy jesteś z Afryki,
Czy też z Ameryki,
Nie jest ważne gdzie mieszkamy,
Bo jesteśmy tacy sami.

Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.

Czy mówisz po polsku,
Czy też po japońsku,
Wszyscy dobrze rozumiemy,
Czego tak naprawdę chcemy.

Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.
Jesteśmy dziećmi! Chcemy miłości!
Jesteśmy dziećmi! Chcemy radości!
Chcemy by często tulono nas
I żeby miło płynął nam czas.

 

3.Który miś schowany?” – zabawa dydaktyczna. (Podstawa programowa    IV.15,   )

 

 

 cel: utrwalenie liczebników porządkowych w zakresie 5 lub wiecej, ćwiczenie spostrzegawczości , koncentracji, uwagi.

 

-Na środku dywanu w rzędzie siedzi 6 misiów lub inne maskotki. Rodzic recytuje rymowankę i chowa 1 misia.

 

Siedzą na dywanie,

 

małe misie w rzędzie

 

Już za chwilę na dywanie

 

 jednego nie będzie.

 

Który miś schowany?

 

Odpowiedzcie sami.

 

Dziecko przeliczają misie i odpowiadają na pytanie „Który miś schowany?”

 

 

4. Pokoloruj figury według wzoru.  (Podstawa programowa I.7, IV.12     )

 

  • utrwalenie nazw figur geometrycznych, kolorów podstawowych.

Pokaz i nazwij figury, powiedz, jakiego są koloru.

 

https://pl.pinterest.com/pin/438608451212868290/

MILEGO DNIA  :)

 

 

 

 

 

 

 

 


Mrągowo, 03.06.2020 r.


Środa

Temat: Przyjaźń

 

 

  1. „Zabawy ruchowe z Pipi i Myszką Minnie” (Podstawa programowa I.5, IV.7)

 

https://www.youtube.com/watch?v=H0I1BRT3N7M&list=PL3u0Zj4pypgbORL7CnRtpMDH52rzByC5l
 

 

 

  1. „Bajka o przyjaźni”.

Wysłuchaj bajkę przeczytaną przez rodzica i odpowiedz na pytania. (Podstawa programowa IV.2,6)

 

http://www.warszawskiednirodzinne.pl/wydarzenia-dla-dzieci-w-warszawie/artykuly-i-bajki/bajka-o-przyjazni/

 

Pytania:

Jak nazywał się piesek, którego dokarmiała Zuzia w ogrodzie?

Czy Krecik był przyjacielem dziewczynki?

A czy Ty, masz przyjaciela?

 

  1. „Zostań moją przyjaciółką” – osłuchanie z piosenką (Podstawa programowa II.2, III.9)

 

https://www.youtube.com/watch?v=E4tI_GwuGts

Co lubisz robić ze swoją przyjaciółką lub przyjacielem?

Jakie są wasze ulubione zabawki?

 

  1. Pokoloruj Krecika – przyjaciela Zuzi (Podstawa programowa IV.8)

 

 

 

 

Mrągowo, 02.06.2020 r.

Wtorek

Temat Kompleksowy:”Dzieci Świata”

 

 

1.wprowadzenie do Tematu. Zachęcam do obejrzenia filmu edukacyjnego.(Pp  IV.19)

https://www.youtube.com/watch?v=zl_dYe03Yx0

 

  1. Zabawa dydaktyczna z  pt. „Dzieci świata” – obejrzyjmy plakat i  rozmawiamy
    o różnicach w wyglądzie między dziećmi ze zdjęć, a nami. – poznajemy wygląd dzieci z innych krajów (pP  IV.1, IV.5

  1. „Mój Kolega „ - Kilka propozycji do wykonania .(Pp.IV.8)

 

4.Zagadki  dla wytrwałych.  Zróbcie to razem z Rodzicami ! Miłego Oglądania :) (Pp III.8,IV.3 IV.6)

https://www.youtube.com/watch?v=EPuZO3vVfXM

 

 


                                                                                                                                                                                                                                                     Mrągowo, 01.06.2020 r.

Poniedziałek

Temat kompleksowy:”Dzień Dziecka”

 

 

1 Witajcie Kochane Dzieci !

.Dzisiaj Wasze Święto. Wszystkiego Najlepszego !

 https://www.youtube.com/watch?v=V40mDOBZXHg 
 

 

2 „Moje prawa” – wysłuchanie wiersza (Pp II.6, II.4 IV.2)

Jak dbać o swoje prawa? – umiejętność rozwiązywania konfliktów i porozumiewania się bez przemocy. Rozmowa z rodzicem

 

 

.Moje prawa (Dominika Góra)

Moje prawa – ważna sprawa!

Ja się bawić prawo mam.

Mam też prawo do rodziny, żebym nigdy nie był sam!

Mogę uczyć się i pytać, bo nie wszystko jeszcze wiem.

 I bezpieczny powinienem być, by rosnąć dzień za dniem.

 Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić też nie może mnie.

 Dzieci wszystkich krajów świata pamiętajcie prawa swe!

 

 

 

3.Kolorowe dzieci (sł. Jerzy Bielunas, muz. Majka Jeżowska) (Pp IV.7, III.8)

Drogie dzieci wysłuchajcie Piosenki i spróbujcie zaśpiewać Refren razem z Rodzicami!


Gdyby, gdyby moja mama
Pochodziła z wysp Bahama
To od stóp po czubek głowy
Byłabym czekoladowa.

Mogłam przyjść na świat w Cejlonie
Na wycieczki jeździć słoniem
I w Australii mieć tatusia
I z tatusiem łapać strusie.

Nie patrz na to - i jo... - w jakim kraju
Jaki kolor - i jo... - dzieci mają
I jak piszą na tablicy
To naprawdę się nie liczy!

Przecież wszędzie-i jo... każda mama
Każdy tata-i jo.. chce tak samo
Żeby dziś na całym świecie
Mogły żyć szczęśliwe dzieci.

Mogłam małą być Japonką
Co ubiera się w kimonko
Lub w Pekinie z rodzicami
Ryż zajadać pałeczkami.

Od kołyski żyć w Tunisie
Po arabsku mówić dzisiaj
Lub do szkoły biec w Mombasie
Tam gdzie palmy rosną w klasie.

Nie patrz na to w jakim kraju...

Los to sprawił lub przypadek
Że Hindusem nie był dziadek
Tata nie był Indianinem
I nie w Peru mam rodzinę. 

 

4.”Zabawa paluszkowa”(Pp IV.5, I.7, I.5)

Zabawa w chowanego (Katarzyna Tomiak-Zaremba)

Pięcioro dzieci bawiło się w chowanego.

(poruszanie wyprostowanymi pięcioma palcami jednej dłoni )

Gdy się jedno schowało, to ile zostało?

 (przytrzymanie drugą dłonią kciuka i jego zgięcie )

Czworo dzieci bawiło się w chowanego.

( poruszanie wyprostowanymi czterema palcami)

Gdy się kolejne schowało, to ile zostało?

( przytrzymanie drugą dłonią palca wskazującego i jego zgięcie )

Troje dzieci bawiło się w chowanego.

(poruszanie wyprostowanymi trzema palcami)

 Gdy się kolejne schowało, to ile zostało?

(przytrzymanie drugą dłonią palca środkowego i jego zgięcie )

Dwoje dzieci bawiło się w  chowanego.

(poruszanie wyprostowanymi dwoma palcami)

 Gdy się kolejne schowało, to ile zostało?

(przytrzymanie drugą dłonią palca serdecznego i jego zgięcie )

Ostatnie dziecko poszło szukać swoich kolegów.

(poruszanie wyprostowanym mały malcem )

I znów pięcioro dzieci bawiło się w chowanego

 

 

 

 

 


  Mrągowo,  29.05.2020 r.

Piątek           
Temat: Moja rodzina

 

  1. „Ręce do góry” – zabawy ruchowe przy muzyce. Zaproście do wspólnej zabawy rodziców J.( podstawa programowa I.5, IV.7, 14)

 

https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A
 

 

 

2. ,,Mama mojej mamy”- słuchanie opowiadania Urszuli Lewczuk. (Podstawa programowa IV.2,6 )


Dziś Marysia nie poszła do przedszkola. Źle się czuła i została z babcią. Dziewczynka bardzo lubi kiedy przychodzi do niej babcia. Ona ma dużo fajnych pomysłów i razem robią różne ciekawe rzeczy. Ostatnio babcia nauczyła Marysię wycinać serwetki z papieru, a wcześniej upiekły razem babeczki. Dziewczynka zastanawiała się co tym razem będzie robić z babcią.
Babcia przyniosła album ze zdjęciami.
-Ja też mam album. Marysia wyciągnęła swój album. Bardzo lubi oglądać swoje zdjęcia z urodzin, wycieczek, przedszkola.
-Babciu, a teraz obejrzymy twoje zdjęcia.
To przecież ja na spacerze w lesie – wskazywała palcem na zdjęciu Marysia i oglądała z zaciekawieniem.
- Jakie dziwne zdjęcia, nie są w ogóle kolorowe, dlaczego?
- To są stare zdjęcia, kiedyś nie było jeszcze zdjęć kolorowych tylko biało-czarne – wyjaśniała babcia.
- Babciu, a co to za dziewczynka? Ona trzyma za rękę jakąś panią.
- Ta dziewczynka to twoja mama, a ta pani to ja, mama twojej mamy.
- Jak to?
- Twoja mama to moja córeczka. Kiedyś była taką małą dziewczynką jak ty, ale urosła i urodziła ciebie, a ja zostałam babcią.
- To znaczy, że mama mojej mamy to moja babcia. Wszystko rozumiem. A moja druga babcia, babcia Hela?
- To mama twojego taty.
- Tak wiem. A dziadek Antek to tata mojego taty. Trochę to trudne.
- Nic nie szkodzi. Dzisiaj zrobimy drzewo genealogiczne, wtedy wszystko zrozumiesz.
- Co takiego?
- Zaraz ci wyjaśnię, potrzebujemy kartkę, kredki, nożyczki, klej i zdjęcia z albumu. Jak skończymy wszystko zrozumiesz.

 

Rozmowa na temat treści opowiadania:

- co robiła Marysia z babcią?

- dlaczego zdjęcia babci nie były kolorowe?

- a czy Ty, masz w domu album na zdjęcia?

 

 

  1. „Rodzinne zagadki” (podstawa programowa:  IV.2, 5)

 

Łatwą zagadkę dziś mamy,                                              
kim jest mama mamy? BABCIA

 

Nie każdy jest siwy,
nie każdy wąsaty,
lecz każdy jest tatą
mamy albo taty.  DZIADEK

 

Jest jedna
i zawsze kochana,
swoje święto obchodzi
26 maja. Kto to taki?  MAMA

 

Ta dziewczyna i ten chłopak

Jedną mamę mają.

Odgadnij i powiedz prędko:

Jak ich nazywają?  RODZEŃSTWO

 

Oto niezwykle zagadka łatwa.

Kim jest dla ciebie syn Twojego dziadka?  TATA

 

  1. „Ramka na rodzinne zdjęcie” – praca plastyczna.(Podstawa programowa  III.2,8. IV.8)

 Dzisiaj zapraszamy Was do wykonania ramki na zdjęcie, propozycję znajdziecie w linku.

 Do ozdoby ramki możecie wykorzystać: bibułę, brokat, wycinanki, kolorowy papier.

 

https://www.youtube.com/watch?v=7ko0fBJ-pSI

 

 


Mrągowo 28.05.2020 r.

Czwartek
Temat: Moja rodzina

 

 

1.” Wszystko o rodzinie „-.zabawy słowne: rozwijające słownictwo, logiczne myślenie.                          ( Podstawa programowa II4,9 ,III8, IV5,7,   )

  • „Co to jest rodzina?” – burza mózgów.

Dziecko rodzic  podaje  różne odpowiedzi…….

  • „Rodzina i rodzinka” – tworzenie zdrobnień.

Dzieci tworzą zdrobnienia do nazw członków rodziny np.:

Dziadek – dziadziuś - dziadunio

Babcia – babciunia – babunia

Mama – mamusia- mamunia.

Tata- tatuś –tatunio  

itp

 

2.   „Moja wesoła rodzinka piosenka „-słuchanie i nauka piosenki  sł. Stanisław Karaszewski, muz. Tomasz Strąk

                                                                    ( Podstawa programowa IV7,    )

Link; https://www.youtube.com/watch?v=9CAEhPUDlA4 

   

  • Posłuchaj piosenki, śpiewaj razem refren a nawet całą piosenkę, jeśli ci się podoba.
  • Podczas refrenu pokazujcie na palcach członków rodziny, pokazuj ruchem, gestem, uśmiechem  to bo czym jest mowa w piosence.
  • Co to znaczy; raz jest słonce a raz grad?

 

„Moja wesoła rodzinka”

1. My rodzinę dobrą mamy,

 zawsze razem się trzymamy

 I choć czasem czas nas goni,

 my – jak palce jednej dłoni!

 

 Ref. Mama, tata, siostra, brat i ja – to mój mały świat!

 Dużo słońca, czasem grad – to wesoły jest mój świat!

 

 2. Mama zawsze kocha czule,

 ja do mamy się przytulę.

W bólu, żalu i rozterce

bo ma mama wielkie serce.

 

Ref. Mama, tata, siostra, brat...

 

 3. Gdy napsocę i nabroję,

 siedzę w kącie, bo się boję!

 Tata skarci, pożałuje,

 a mamusia pocałuje!

 Ref. Mama, tata, siostra, brat...

 

 4. Kiedy nie ma taty, mamy,

 wszyscy sobie pomagamy!

I choć sprzątać nie ma komu,

 jest wesoło w naszym domu

! Ref. Mama, tata, siostra, brat…

 

  • „Zatańcz ze mną”-  .zabawa taneczna przy muzyce.

Zapros do zabawy cała rodzinę.       

https://www.youtube.com/watch?v=S9xKmJqsvyA

 

3„Kto jaką rolę pełni w rodzinie” – kończenie rozpoczętych zdań.                               

cel: zapoznanie dzieci z rolami społecznymi jakie pełnią członkowie naszych rodzin,

stopniami pokrewieństwa.                                    ( Podstawa programowa III6,8,9    ) 

- Mama i tata to moi ………………………./rodzice

- Ja dla swojej mamy jestem ………………./synem, córką, dzieckiem

- Ja dla swojego taty jestem ………………../synem, córką, dzieckiem

- Mama mojej mamy to moja ………………/babcia

- Tata mojej mamy to mój …………………/dziadek

             - Rodzice mojej mamy to moi ………………/dziadkowie

- Mama mojego taty to moja ………………/babcia

- Tata mojego taty to mój …………………. /dziadek

- Rodzice mojego taty to moi ………………/dziadkowie

- Ja dla mojej babci i dziadka jestem ………/wnuczką, wnukiem

 

4.„Za co kocham mamę i tatę?”= rozmowa na podstawie wysłuchanych wierszy;  „Moja Mama” Doroty Kossakowskiej oraz  „Mojemu Tacie” Anny Surowiec  oraz albumów rodzinnych.                                                                      ( Podstawa programowa II4,6;III6;   IV5, )

             

„Moja Mama” Doroty Kossakowskiej

Uśmiech mojej mamy najpiękniejszy w świecie.

Drugiej takiej samej nigdzie nie znajdziecie.

Moja mama lubi skakać przez kałuże

Kiedy z nieba lecą krople deszczu duże.

Moja mama lubi, rano kiedy wstanie,

Zrobić swoim dzieciom przepyszne śniadanie.

Moja lubi śpiewać różne kołysanki.

O gwiazdach na niebie i o kocie Hanki.

A moja mamusia jest bardzo kochana.

Przytula mnie czule wieczorem i z rana.

Wszystkie nasze mamy mocno nas kochają.

Uśmiech, czułe serce dla swych dzieci mają.

Więc my dzisiaj razem życzenia składamy.

Niechaj w zdrowiu, szczęściu żyją nasze mamy

 

 „Mojemu Tacie” Anna Surowiec

Tata - to jest gość!

To jest taki mądry ktoś

kto codziennie o mnie dba

i ze wszystkim radę da!

Kiedy trzeba - kran naprawi,

by prąd płynął - także sprawi,

chętnie ze mną w piłkę gra

bo talentów wiele ma.

Tata wzorem dla mnie jest,

naśladuję każdy jego gest,

kocham go mym sercem całym

bo jest tatą doskonałym!

 

  • Rozmowa po wysłuchaniu wiersza

-A teraz ty powiedz za co kochasz najbardziej mamę , tatę.

 -co lubisz robić z rodzicami .

 

  • Rodzinny album- wyjmijcie album rodzinny pooglądajcie wspólnie zdjęcia.

-  Dziecko rozpoznaje i nazywa członków rodziny.

 

                                                      Miłego Oglądania!!!

 

 

 

Mrągowo 27.05.2020 r.

Środa
Temat: Moja rodzina

 

 

 

1 „Mama, Tata i Ja”- Portret Moich rodziców

Spraw przyjemność dla swoich najbliższych  i razem z Kubusiem zróbmy Portret, (Pp II.,III. IV.3)

 

https://kubus.pl/gry-i-zabawy/portrety/

 

2.”Drzewo mojej rodziny”-drzewo genealogiczne . Dziecko z pomocą rodziców wymienia i dorysowuje  osoby  swojej rodziny (Pp   IV.1, IV.5)

Link do pobrana:

https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fprzedszkouczek.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2019%2F12%2FDrzewoGenealogiczneM-scaled-e1576174564401-520x410.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fprzedszkouczek.pl%2Ftag%2Fmoja-rodzina%2F&tbnid=tzZqX3QyXLL06M&vet=12ahUKEwj0-v3WmtHpAhVBySoKHa2DCnYQMyg-egUIARCMAQ..i&docid=6rcvecKwPac72M&w=520&h=410&q=zabawa%20matematyczna%20rodzina&hl=pl&ved=2ahUKEwj0-v3WmtHpAhVBySoKHa2DCnYQMyg-egUIARCMAQ#h=410&imgdii=7FsJWyGqxdsAcM:&vet=12ahUKEwj0-v3WmtHpAhVBySoKHa2DCnYQMyg-egUIARCMAQ..i&w=520 .

 

 

 

 

 3.”Rodzinne Kształty”- zabawa matematyczna . Dziecko dopasowuje odpowiednie kształty do siebie. wymienia figury geometryczne.  Ile par powstało? (Pp IV.12 IV.15)

link do pobrania

 

 
 


https://www.google.com/search?q=moja+rodzina+karty+pracy+dla+dzieci&hl=pl&tbm=isch&tbs=rimg:CSU-Jgq0EtyYIgglPiYKtBLcmCoSCSU-Jgq0EtyYEZF4zibimsk4YZF4zibimsk4&tbo=u&ved=2ahUKEwjsjY-Im9HpAhX8isMKHdgOA-gQiRx6BAgBEAw&ictx=1&uact=3#imgrc=5T_yW3hNLW5DRM

 

4.”Razem jest weselej”-Mamo, Tato, rozwiążmy razem krzyżówkę.(Pp IV.2.III.2)

 

Dla Chętnych Link: https://www.google.com/search?q=krzyz%C3%B3wka+z+has%C5%82em+mama&tbm=isch&hl=pl&chips=q:krzyz%C3%B3wka+z+has%C5%82em+mama,online_chips:kochani+rodzice&hl=pl&ved=2ahUKEwjx_J7riNLpAhVUvSoKHZILCP4Q4lYoB3oECAEQHQ&biw=1237&bih=600#imgrc=CnzaPmpUZdTewM

 

 

 

Grupa KRASNALE
– Karty pracy część 4 strona 25 i 26

 

 


Mrągowo 26.05. 2020 r.

Wtorek
Temat: Moja rodzina

 

 

1. Wiersz „Dom” J. K. Węgrzyna –  słuchanie wiersza. Odpowiedz na pytanie: Czym to jest według dziecka dom ? (Podstawa programowa IV.12, IV.3)

Dom to jest takie miejsce na ziemi o czym się możesz przekonad,
gdzie wiedzie każda z twoich ścieżek w matki szerokie ramiona.
Dom to spracowana dłoo ojca, którą ci kładzie na ramiona,
 by ci powiedzieć „źle”, „dobrze” kiedy cię chce przekonać.
To dni samotne gdy cię nie ma. Długie rodziców rozmowy.
To ich codzienna troska, abyś był mądry i zdrowy.

 

2."Rodzinna prezentacja" - kilka zabaw w jednej prezentacji. (Podstawa programowa IV.2, IV.1, IV.9, IV.8)

1. Członkowie rodziny - drzewo genealogiczne

2.Czy już wiesz?

3. Jak spędzają czas rodziny które są przedstawione na obrazku?

4. Wskaż najmłodkaszą osobe na obrazku

5. Narysuj bobasa, dziewzynke i chłopkca wg instrukcji 

6. Znajdz 5 róznic

7. Kto zniknął 

 

https://www.youtube.com/watch?v=LAKgnWNLMlg

 
3. Laurka na Dzień Mamy. (Podtsawa programowa IV.8, IV.1)
 
https://www.printoteka.pl/pl/materials/item/2449
 
 
4. „Wzajemny uścisk”- zabawa ruchowa. (Podstawa programowa II.1, II.4)
 

Rodzic stoi, stopy trzyma osobno (w lekkim rozkroku) mocno oparte na podłodze, nogi ugięte w kolanach, ramiona odchylone w bok. Dziecko bierze rozbieg i wskakuje na klatkę piersiową rodzica ciasno do niej przylegając. Nogami obejmuje rodzica w talii, a ramionami trzyma go za szyję. Rodzic mocno przytula je do siebie, następnie obraca się z nim w kółko.
 
Grupa KRASNALE
– Karty pracy część 4 strona 22,23 i 24
 
 

 

 

 


Mrągowo, 25.05.2020 r.

Poniedziałek

Temat: Moja rodzina.

 

 

  1. „Rodzinna gimnastyka” – zestaw ćwiczeń porannych –  kliknij w poniższy link. (Podstawa programowa I.5)

 

https://www.youtube.com/watch?v=FZ3pj_ZkldQ

 

2. „Moja rodzina” – z pomocą rodziców przeczytaj wierszyk zastępując obrazki odpowiednimi słowami.(podstawa programowa: I 5, IV2) 

Odpowiedzcie na pytania związane z wierszem:

-w jakim domu Ty mieszkasz?

- kto mieszka razem z Tobą?

- co robisz, żeby się nie nudzić?

 

 

 

  1. „Rodzinka” – zabawa paluszkowa. (Podstawa programowa I.9, IV.1)

Zaczynamy od kciuka czyli od naszej 1 i poruszamy się zgodnie ze strzałkami. ZACZYNAMY 

 

 

Ten pierwszy to Dziadziuś a przy nim Babunia,

Ten największy to Tatuś a przy nim Mamunia.

A tu Ja dziecinka mała i to jest rodzinka cała,

Moja rączka mała.

 

  1. Poniżej znajdują się dwa talerze, możesz poprosić rodzica o wydrukowanie lub możesz zadanie wykonać na zwykłej kartce. (Podstawa programowa IV.8,20)

Na jednym talerzu narysuj ulubione danie Twojej Mamy, a na drugim talerzy ulubione danie Twojego Taty.

                                                                                                                                                                                                                                                                                                                             

 

 

 

 


Mrągowo, 22.05.2020r.

Piątek

Temat: „Od ziarenka do bochenka”

 

 

 

1.„Od ziarenka do bochenka” – opowieść ruchowo-naśladowcza połączona z ćwiczeniami artykulacyjnymi: Rodzic czyta a dzieci wydają dźwięki.

(podstawa programowa: I 5, IV2)

  • Pociąg:
    Jedziemy dziś do gospodarstwa rolnego pociągiem ciuch, ciuch, ciuch – naśladowanie odgłosów. Przekonamy się, jak wygląda życie na wsi.
  • Koniki:
    Jedziemy na konikach do pana rolnika (odgłos kląskania).
  • Praca rolnika:
    Najpierw rolnik sieje zboże (siejeje, siejeje, siejeje),
    deszcz pada na pole (kap, kap,kap),
    potem zboże rośnie i dojrzewa, a wietrzyk śpiewa (szszszsz).
    Słońce grzeje całe lato (uf, uf,uf),
    nastała pora zbiorów, już na pole wjeżdża kombajn (wrrrr, wrrrrrrr, wrrrrrr).
    Kombajn przesypuje ziarno na wozy (szszszszsz),
    rolnik wiezie ziarno ciągnikiem do młynarza (wrrrr, wrrrrr, wrrrr)
  • Młyn:
    Młynarz w młynie zmiele ziarnka (szerokie otwieranie ust i kręcenie szczęką),
    z ziaren powstanie mąka. Aaaa– psik! Wpadła do nosków!
    Mąka jest gotowa, do piekarni jedziemy samochodem(brum, brum, brum).
    Nocą, kiedy dzieci śpią (sen – chrapanie),
    piekarz piecze z mąki chleb i bułki (naśladowanie ruchu rękoma wyrabiania ciasta).
  • Piekarnia:
    Z samego rana samochody (brum, brum) z piekarni ruszają do sklepów, by dostarczyć pieczywo.
    Uwaga, jeszcze gorące (parzy – dmuchanie),
    ale jak pięknie pachnie (wąchanie – głęboki wdech i wydech).
  • Pociąg:
    Wracamy pociągiem (ciuch, ciuch ciuch) do przedszkola.

 

2.  Posłuchajcie wiersza recytowanego przez rodzica o odpowiedzcie na pytania .

(podstawa programowa: III 6; IV 2, 5,20)

Bogusław Szut

„Pieczywo”


Skąd, na stole, smaczny chlebek?
Rolnik sieje ziarno w glebę .
(Gleba to jest ziemia czarna, w której rośnie zboże z ziarna).
Kiedy zboże jest dojrzałe, rolnik kosi je z zapałem,
potem młóci, w swych maszynach i wywozi plon do młyna.
Młynarz, w młynie, ziarno miele, białej mąki robi wiele.
Z mąka trafia do piekarza, który ciasto, z niej wytwarza.
Z ciasta robi: chleb, rogale...W piecu piecze je wytrwale.
Jest pieczywo! ślinka leci. Więc, smacznego , drogie dzieci !

- Kto pracuje wytrwale by mógł powstać chleb?
- Co robi rolnik?
- Gdzie pracuje piekarz?
- Co on wypieka?

3.Ludzie, którzy biorą udział w produkcji chleba – nazwij zawody.

(podstawa programowa: IV 2,20)

 

rolnik1młynarz2

 

piekarz3

sprzedawca4

 

4. Zabawa sensoryczna  z masą solną.

(podstawa programowa: II 7, IV 1, 8)

 

MASA SOLNA

szklanka mąki

szklanka soli

pół szklanki wody

 

Wystarczy połączyć sól z mąką, po czym powoli dodawać wodę zagniatając masę, aż nabierze właściwej konsystencji. Ma być jak ciasto lina. Uważajcie żeby nie przesadzić z ilością wody bo masa będzie za rzadka. Jeśli jednak zdarzy Ci się wpadka dodaj troszkę więcej mąki i soli i po kłopocie.

Z powstałej masy solnej wykonajcie bułeczki, rogaliki, chlebki

5.Obejrzyjcie filmiki „Jak powstaje chleb”

(podstawa programowa: IV 2,19)

 

 https://www.youtube.com/watch?v=99wOP1R-9r8

https://www.youtube.com/watch?v=kWq3VMWJ9MA

 

 

 


Mrągowo 21.05.2020 r.

Czwartek

Temat: Zawody

 

 

  1. Na początek zadam Wam zagadkę, ciekawe czy sobie poradzicie 

 Kto to jest? (Podstawa programowa IV.5)

 

 Chodzi z dużą torbą i z tego jest znany,

Że roznosi listy, paczki, telegramy.

Kto to taki?

                         LISTONOSZ

 

2. Wysłuchajcie wiersza „Listonosz” Krzysztof Rogulskiego. Poprosimy po przeczytanym wierszu rodziców o zadnanie pytań dzieciom. (Podstawa programowa:III.9,IV.1)


               Listonosz
Tylko dzień zaledwie wstanie
Ja już nowe mam zadanie:
Prosto z poczty, skoro świt,
Ruszyć w rejon trzeba mi!
Biorę torbę i nie czekam,
Mundur mój poznasz z daleka,
A gdy tylko go założę
Rowerem listy rozwożę!
Od sąsiada do sąsiada
Na „Dzień dobry!” odpowiadam.
Jeżdżę zawsze po tej drodze,
Do każdej furtki podchodzę.
Oprócz listów mam też paczki
Oraz do kupienia znaczki.
Nawet psy mnie wszystkie znają,
A gdy jadę – nie szczekają.
Wprost uwielbiam tę ulicę
I jej piękną okolicę.
Choć roweru nie oszczędzam
Bardzo miło tak dzień spędzam.
A tą pracą się nie męczę...
Wszystkie listy w mig doręczę!

 

Pytania:

- czym porusza się pan listonosz?

- czy do waszego przedszkola przychodzi pan listonosz?

 

 

  1. Zobaczcie jak wygląda mundur pana listonosza.  (Podstawa Programowa  IV.2,19)

 

 

 Pan listonosz ma granatowy mundur, jasnożółtą koszulę, krawat granatowo – żółty i granatową czapkę.

 

  1. Wiecie jak nazywa się miejsce gdzie pracuje pan listonosz?

 To POCZTA POLSKA. (Podstawa programowa: II.4,6,III.1)

 

      Na poczcie możemy:

-  kupić znaczek na list,

-  kopertę,

- wysłać paczkę,

- zapłacić rachunek,

- kupić prasę czyli gazety.

Zobaczcie jak wygląda budynek poczty i jakie ma kolory.

 

 

 

  1. Wysłuchajcie piosenkę o panu listonoszu (Podstawa programowa: IV.7, I.5)

 

https://www.youtube.com/watch?v=GoNNQZvdnbc

Odpowiedz rodzicowi na pytania:

- co roznosi pan listonosz?

- czy oprócz listów przynosi coś jeszcze?

- w czym pan listonosz nosi listy?

 

 

  1. Przyjrzyj się uważnie obrazkom i pokaż:

- co potrzebne jest do pracy panu listonoszowi,

- co możemy kupić na poczcie. Powodzenia. (Podstawa programowa: IV.5,9,12)

 

 

Grupa KRASNALE
– Karty pracy część 3 strona 13,14 i 15

 


Mrągowo 20.05.2020 r.

Środa

Temat: U fryzjera

 

  1. Wprowadzenie dzieci do tematu. Rodzic czyta zagadkę; Kto to jest  (Podstawa programowa IV.5)

    W gabinecie tego pana
    przesiadują już od rana,
    eleganckie panie, które
    pragną nową mieć fryzurę.

    (Fryzjer)

 

 

  1. „Zgadnij, czego brakuje?" – zabawa dydaktyczna. Potrzebujesz suszarke, grzebień, wałek do włosów, nożyczki, szampon, szczotka, ręcznik. Rodzic prosi aby dzieci zapamiętało przedmioty. Dziecko zamyka oczy następnie otwiera i brakuje jednego narzędzia, pociecha zgaduje brakujący przedmiot itd.
     (Podstawa programowa IV.5, IV.8)

 

 

 

  1. „Co to za odgłosy?” – ćwiczenia słuchowe. Rozpoznawanie odgłosów i określanie czynności, które wykonuje fryzjer: mycie głowy, obcinanie włosów nożyczkami i elektryczną maszynką, suszenia. (Podstawa programowa IV.5, IV.2, IV.1)

           https://www.youtube.com/watch?v=Gw0D6gQSVMA

 

 

  1. „Spinki, gumki, pędzelki”- zabawa matematyczna - rozsypujemy na dywanie wiele przedmiotów z każdego rodzaju po 2 sztuki. Następnie proponujemy dzieciom zabawę
    w odszukiwanie dwóch takich samych elementów np. spinek - utrwalamy pojęcie pary. (Podstawa programowa IV.9, I.5, I.2)

 

 

  1. „Wizyta u fryzjera”- piosenka (Podstawa programowa IV.7, I.5)

https://www.youtube.com/watch?v=OUDvG9chMEM

 

 

 

 

Grupa KRASNALE
– Karty pracy część 3 strona 6,7,8,9 i 10

 

 


Mrągowo  19.05.2020 r.

Wtorek
TEMAT:  A MOŻE ZOSTANĘ STRAŻAKIEM?

 

 

TEMAT;  A MOŻE ZOSTANĘ STRAŻAKIEM?

 

1. „STRAŻAK TOMEK”  –obejrzenie filmiku i wysłuchanie piosenki;

  (Podstawa Programowa  III.1, IV.5, 20)

LINK   

 https://www.youtube.com/watch?v=DEscYD5fCGM&feature=youtu.be

 

-po obejrzeniu rozmowa z dzieckiem na temat różnych sytuacji podczas których wzywamy straż pożarną?   (pożar, powódź, wypadek itp.)

 - jaki jest numer na straż pożarną.  (piosenka 998 )  

 

 

2. WIRTUALNA WYCIECZKA - WYJAZD ALARMOWY.

https://www.youtube.com/watch?v=KFsa1moXPcI                                                           (Podstawa Programowa  II.4,6,III.1;)

 

 

-Zobaczcie jak pracują strażacy, jak wygląda ich praca, kiedy wyruszają do akcji.(filmik).

 

Po obejrzeniu, krótka rozmowa;

-Jak myślisz , czy praca strażaka jest trudna , czy łatwa, dlaczego?

-Czy chciałabyś/chciałbyś zostać strażakiem?

 

 

3. „CO POTRZEBNE JEST STRAŻAKOWI”?- ROZMOWA PRZY ILUSTRACJI.   (Podstawa Programowa  IV.2,5,19)

-Zobaczcie, w co ubiera się strażak, powiedzcie, dlaczego?

-co jeszcze potrzebne jest mu do pracy (narzędzia, samochody)?

 

Grupy Przedszkolne | Przedszkole nr 8

 

.

 

4. „GŁOWA, RAMIONA, KOLANA PIĘTY”-ZABAWA RUCHOWA PRZY MUZYCE.   (Podstawa Programowa  I.5,8,   IV.1;)

.https://www.youtube.com/watch?v=l-P0PfiZp9E.

 

-Jak wiesz, strażak czy strażaczka, muszą być bardzo sprawni, szybcy.

Wiec wy tez pokażcie, czy potraficie wykonać zadania w piosence.

 Uwaga będzie wolno a później coraz szybciej.:).

 

5.”WZYWAMY STRAŻ” –DIALOG Z RODZICEM.

(Podstawa Programowa  III.3,6,9 )

Teraz spróbujcie z użyciem telefonu zabawkowego czy np. klocków razem z dorosłym zadzwonić „na niby” na straż pożarną.

Pamiętaj najpierw wybij numer, przedstaw się, powiedz gdzie mieszkasz-adres zamieszkania i powiedz, co się stało…..powodzenia;)

 

6.”WÓZ STRAŻACKI”-PRACA PLASTYCZNA

(Podstawa Programowa   I.6,7)

-Wykonaj prace według wzoru lub własnego pomysłu. Samochód może być duży albo mały. 

DIY Carton Auto ... - #Auto #Diy #Karton   - Basteln für den Kindergeburtstag - #Auto #basteln #Carton #den #Diy #für #Karton #kindergeburtstag

 

tekturowa straż pożarna - zabawki z kartonu | trzymyszy.pl

 

 

 POCHWALCIE SIĘ SWOIMI WOZAMI STRAŻACKIMI, CZEKAMY NA ZDJĘCIA  

 

 

Grupa KRASNALE
– Karty pracy część 3 strona 11 i 12

 

 

 

 


Mrągowo 18.05.2020 r.

Poniedziałek 

Temat Kompleksowy „ Kim będę?”

 

 

1.Zawodowe zabawy buzi i języka (Edyta Kaczanowska)

(Podstawa programowa II.2, IV.1, IV.6)

 

 

Pan kucharz pysznie gotuje, na widok swych dań się oblizuje: wolno, wolno, szybko, szybciej – oblizywanie się w wolnym i szybkim tempie z boku na bok język idzie. przesuwanie języka wewnątrz jamy ustnej z jednego do drugiego policzka

 

A  dentysta zęby leczy – z próchnicą walczy, więc język robi się jak mieczyk. maksymalne wysunięcie usztywnionego języka Teraz język zęby liczy, dotykanie językiem kolejnych zębów wymiatanie resztek ćwiczy. przesuwanie językiem od górnych zębów ku podniebieniu miękkiemu „wymiatanie” przestrzeni za dolnymi zębami

 

 Język jest jak wąż strażaka – czy się uda sztuczka taka? zwijanie języka w „rynienkę”

 

 

 

2.Słuchanie wiersza T. Kubiaka „Kim będę?”, omówienie jego treści, pogadanka z dzieckiem na temat, kim chciałyby zostać w przyszłości i dlaczego. Rozmowa o zawodach, które wykonują rodzice. (Podstawa programowa IV.3,IV.6,IV.20)

Kim będę? T. Kubiak

Kiedy Zosia będzie duża, już nie będzie leczyć lalek, a prawdziwa pani doktor wielkim zajmie się szpitalem.

– A kim będzie Kasia? – Wiemy! – woła Bolek, woła Lolek. – Dzisiaj uczy kotka Mruczka, duża – będzie uczyć w szkole.

A Irenka szmatkę bierze, tu przyszyje, a tam utnie. Gdy urośnie… – Już zgadliśmy! Będzie szyła piękne suknie.

Zaś Martusia, ta malutka, bierze kredki – mądra głowa! Dom rysuje. – Też już wiemy! Będzie domy projektować

 

 

 

3.      Dopasuj przedmioty strażaka. (Podstawa programowa , IV.1, IV.8)

Link do pobrania

https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fwww.logopestka.pl%2Fwp-content%2Fuploads%2F2020%2F05%2Fb.jpg&imgrefurl=https%3A%2F%2Fwww.logopestka.pl%2Fdopasuj-przedmioty-do-strazaka-karty-pracy%2F&tbnid=2b5GJP-1K41KoM&vet=12ahUKEwipkPGyy67pAhVUtSoKHYBVCxMQMygIegUIARCdAg..i&docid=lS9gxrMH6PyvEM&w=1920&h=1080&q=zawody%20przedszkole%20obrazki%20dopasuj%20&ved=2ahUKEwipkPGyy67pAhVUtSoKHYBVCxMQMygIegUIARCdAg

 

 

4.Zabawy paluszkowe. (Podstawa programowa III.9,  IV.3)

 

  Pracujące palce – zabawa paluszkowa. Dziecko wraz z rodzicem wykonuje palcami czynności opisane :

–        palce pianisty grają na pianinie;

–        - palce informatyka piszą na laptopie;

–        - palce flecisty grają na flecie;

–        - palce kasjera obsługują kasę;

–        - palce kucharza ugniatają ciasto;

–        - palce fryzjera obcinają włosy nożyczkami;

–        - palce hydraulika zakręcają zawór wody;

–        - palce malarza malują drzwi pędzlem.

 

5.”Zawody „ -film multimedialny. (Podstawa programowa IV.3,IV.6,IV.20)

  https://www.youtube.com/watch?v=zYkJUgCDdyc

 

6. TANIEC ZYGZAK –Zatańczmy razem z Rodzicami. (Podstawa programowa I.5)

https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs

 

 

 

 

 


Mrągowo 15.05.2020 r.

Piątek
Temat: Moje ulubione książki.

 

 

1.Rozgrzewka Buzi i Języka!:) Nasza Planeta bardzo lubi jak wszyscy mieszkańcy poprawnie mowią!(Podstawa programowa I.5,III.8)

 

2.”Witajcie w naszej Bajce”-Piosenka na Powitanie !:) zajrzyjmy w Naszą Bajkę! (Podstawa programowa IV.7,II.2,III.9)

https://www.youtube.com/watch?v=ayIf2itL6e0 Swobodny Taniec z Rodzicem

 

 

 

Witajcie w naszej bajce, słoń zagra na fujarce,
Pinokio nam zaśpiewa, zatańczą wkoło drzewa,
Tu wszystko jest możliwe, zwierzęta są szczęśliwe,
A dzieci wiem coś o tym latają samolotem.

Ref.:
Nikt tutaj nie zna głodu, nikt tu nie czuje chłodu
I nawet ja nie kłamię, nikt się nie skarży mamie.

Witajcie w naszej bajce, słoń zagra na fujarce,
Pinokio nam zaśpiewa, zatańczą wkoło drzewa,
Bo z wami jest…

 

3.Ćwiczenie pod hasłem „Kłopoty z baśniami”.
Zły czarnoksiężnik pozamieniał tytuły bajek. Przeczytaj zamienione tytuły i podaj ich poprawne nazwy.

(Podstawa programowa IV.3))

•       „Cudowny Kapturek”

•       „Janek i Gosia:

•       „Gapciusek”

•       „Kot w bucie”

•       „O rybaku i rudej rybce”

 

4.Rozwiązanie zagadek słownych do treści bajek występujących w poprzednich zadaniach.

 

•         Chociaż kłopoty z wilkiem miała, wyszła z opresji zdrowa i cała. (Czerwony Kapturek)

•         W chatce krasnoludków mieszka, a nazywa się ...

            (Królewna Śnieżka)

•         Kłopoty mają braciszek i siostrzyczka, którzy znaleźli dom z piernika.

            (Jaś i Małgosia )

(Podstawa programowa IV.3,IV.5,)

 

5.”Czerwony Kapturek”-propozycja wykonania kukiełki.

Podstawa programowa IV.8)

 

6..https://www.google.com/search?q=ksi%C4%85%C5%BCka+kolorowanka&bih=591&biw=1238&hl=pl&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=p4I203BNFo72kM%253A%252CusrTpIDREUf5-M%252C_&vet=1&usg=AI4_-kRLaDAyzyI4hy8UEwxnR60Yy1DO7Q&sa=X&ved=2ahUKEwjBl8XhwK7pAhVvwIsKHdfWCt0Q9QEwAnoECAoQGw#imgrc=p4I203BNFo72kM „Pan Książka”-kolorowanka

(Podstawa programowa IV.8)

 

 

 

 

7.„Kilka zasad czytania książki”

 https://www.youtube.com/watch?v=BehV1UbZXaE

(Podstawa programowa IV.3)

 

 

 

 

 


Mrągowo 14.05.2020 r.

 

Czwartek
Temat: Moje ulubione książki.

 

1. "Książka bez obrazków"- Maciej Stuhr czyta ją dzieciom. Czy ksiązka bez obrazków może być nudna ? Zobaczcie sami. (Podstawa programowa IV.12, IV.3)

https://www.youtube.com/watch?v=y9sqfepiFgM

 

 
 
2."Gezetowa joga"- ćwiczenia gimnastyczne  (Podstawa programowa  I.8, I.5)
 
https://www.youtube.com/watch?v=HkPdFnGRFGw

 

 

3. "Zagadki"- dziecko słucha czytanych przez rodzica zagadek i stara się odgadnąć co to może być.  (Podstawa programowa I.5, IV.5)

 1. Jej czerwony płaszczyk widać już z daleka. Gdy przez las idzie, wilk już na nią czeka. (Czerwony Kapturek)

2. Tego chłopca i dziewczynkę z bajki pamiętacie. Sprytem wiedźmę przechytrzyli w piernikowej chacie. (Jaś i Małgosia)

3. Jak inne zwierzęta cztery łapy ma, lecz tylko na tylnych buty ma dwa. Choć czasem mruczy, to myszy nie goni, kapelusz z piórkiem ma na swej skroni. (Kot w butach)

4. W łupince orzecha wygodnie sypiała, w pyłku kwiatowym co dzień się kąpała. A choć najmniejszą dziewczynką była, od dużych kłopotów się nie ochroniła. (Calineczka)

 

4. Jestem pisarzem: zabawa paluszkowa – usprawnianie małej motoryki. Rodzic rozmawia z dzieckiem o tym, na czym polega praca pisarza i co potrzebne jest mu w pracy. (Podstawa programowa IV.2, I.5)

 

Dzieci naśladują ruchy palców obydwu dłoni prezentowane przez rodzica: Pisarz chwycił pióro w dłoń ( dziecko kilkakrotnie zaciska wybraną dłoń i rozprostowuje). Drugą ręką podparł skroń (dziecko ruchem drugiej dłoni naśladują człowieka, który „rozmyśla”). Liter rzędy zapisuje (dziecko naśladuje w powietrzu czynności pisania). Nad nową książką pracuje (dziecko naśladuje ruchy przewracania kartek w książce). Zabawę można powtórzyć prosząc, aby dziecko wykonywało ruchy palcami odwrotnie niż poprzednio (ręka lewa robi to, co przedtem prawa)

 

5. "Kolorowe ksiażki" - zabawa przy piosence (Podstawa programowa IV.7, I.7)

https://www.youtube.com/watch?v=2mSHF8PTq4A

 

 


Mrągowo 13.05.2020 r.

Środa
Temat: Moje ulubione książki.

 

 

  1. Na początku chciałabym abyśmy się trochę poruszali przy piosence, którą doskonale znacie. (Podstawa programowa: I.4,5,8, IV.7)

 

https://www.youtube.com/watch?v=xm93WFJ7bNs&list=PLh-uyy44bPNrFVXi0_3iSvHMPLVPEIMht

 

 

2. „Pisarz bajkę pisze” – zabawa paluszkowa (Podstawa programowa: I.9, IV.1)

Tu literka, tam literka

pisarz piękną bajkę pisze - naśladowanie palcami obu rąk

                                         pisanie na klawiaturze komputera

Wszyscy chodzą na paluszkach,

bo gdy pisze lubi ciszę     - palcem wskazującym i środkowym

naśladuje chodzenie po wewnętrznej stronie dłoni

Ćśśśśśśśśśśś                      - przykłada palec wskazujący do ust.

 

3. „Połącz w pary takie same książeczki” – zabawa na spostrzegawczość (Podstawa programowa: IV.12)

 

4. „Liczymy książeczki z mojej własnej biblioteczki” -  zabawa matematyczna (Podstawa programowa: IV.13,15)

 

Odpowiedz rodzicowi na pytania:

- czy wszystkie książeczki są takie same?

- które książeczki są do siebie podobne?

- czy potrafisz policzyć książeczki?

 

 

  1. „Mała i duża książeczka”  - zabawa (Podstawa programowa: IV.12)

 Przyjrzyj się książeczkom umieszczonym na zdjęciu. Powiedz, która książeczka jest najmniejsza, a która najmniejsza.

 

 

  1. „Piosenka o książeczkach” – zapraszam do wysłuchania piosenki o książce, z której dowiesz się wiele ciekawych rzeczy. Po wysłuchaniu opowiedz rodzicom o czym była piosenka. (Podstawa programowa: III.8,IV.17)

 

https://www.youtube.com/watch?v=wnJFiwa5a8U&list=RDwnJFiwa5a8U&start_radio=1&t=68

 


Mrągowo, 12.05. 2020r.
 

Wtorek
Temat : MOJE ULUBIONE KSIĄŻKI

 

 

  1. Na początek proponuję wam trochę ćwiczeń, abyście się obudzili.

(podstawa programowa: I 4,5, 8; IV 7)

 

Ćwiczenia metodą Weroniki Sherborne:

 Ćwiczenia „z”: 

• Jak bije twoje serce – dziecko w parze z rodzicem. Dziecko kładzie się na plecach, rodzic przykłada ucho do jego serca i słucha jego bicia. Rytm serca można wyklaskać. Potem zmiana ról. 

• "Lustro"- rodzice i dzieci siedzą naprzeciwko siebie, dziecko wykonuje dowolne ruchy, gesty, wykorzystuje mimikę twarzy, rodzic naśladuje ruchy dziecka - zmiana ról. 

• "Naleśnik"- dziecko leży na plecach, na podłodze w kocu, rodzic "zwija go w naleśnik", "smaruje dżemem, posypuje cukrem, kroi" - zmiana ról. 

• "Tunel" - rodzic w klęku podpartym, dziecko przechodzi pod rodzicem. 

• "Prowadzenie ślepca "- rodzic ma zamknięte oczy, dziecko prowadzi go po pokoju - zmiana ról. 

• "Krokodyl"- rodzic leży na brzuchu, dziecko kładzie się na niego tak, by brzuchem dotykać pleców rodzica. Rodzic wozi dziecko.

• „Huśtawka”– rodzic chwyta dziecko pod kolanami i podnosi (dziecko siedzi jak na krzesełku). W takiej pozycji huśta je w prawo i w lewo oraz do przodu i do tyłu. 

• ”Pizza’’- dziecko leży na brzuchu robimy ciasto (ugniatamy) wałkujemy, układamy pomidorki szynkę pieczarki – rysujemy składniki na plecach, następnie wkładamy do pieca kładziemy się w poprzek na plecach dziecka i zamiana ról. 

 Ćwiczenia "przeciwko":

• "Kłębek"- dziecko zwija się w kłębek, rodzic próbuje go "rozwinąć" - zmiana ról. 

• "Spychacz"- dziecko siedzi mocno podparte na podłodze, rodzic próbuje go przesunąć - zmiana ról. 

 Ćwiczenia "razem":

• Siedząc przodem do siebie i trzymając się mocno za ręce, dziecko kładzie się na plecach, rodzic przyciąga go do siebie. 

• Stojąc przodem do siebie i trzymając się mocno za ręce, palce stóp ćwiczących złączone, dziecko odchyla się od rodzica.

•  Stojąc, rodzic ugina kolana (do przysiadu), dziecko z pomocą staje na udach rodzica, trzymając się mocno za ręce dziecko odchyla się do tyłu. 

• Dziecko stoi tyłem do rodzica, nie odrywając nóg od podłogi "upada" na ręce rodzica.

 Ćwiczenia o charakterze relaksacyjnym: 

Słuchanie utworu Franza Schuberta Moments musicaux op. 94 nr 3 w dowolnej wygodnej dla dziecka pozycji i wykonują „paluszkową improwizację”. (tańczą paluszkami w rytm muzyki) Link:  https://www.youtube.com/watch?v=Di2k06uNU1U

 

 

2. „Moje ulubione książki” (podstawa programowa: IV 2,5,19 )

 – wybieramy 4 ulubionych książeczki dziecka z domowej biblioteczki, rozmawiamy o tych książkach, uzasadniamy wybór. Przypominamy zasady właściwego obchodzenia się z książkami.

Przeczytajmy wiersz „Moje książki „ I. Salach i porozmawiajmy o jego treści. Ustalamy do czego potrzebne są książki i o czym możemy się z nich dowiedzieć (poznać zwierzęta, poznać bajki, zdobyć wiadomości o roślinach lub innym kraju, nauczyć się piec ciasto…).

„Moje książki”

Moje książki kolorowe
stoją równo na półeczce.
Myję ręce i oglądam kartkę po karteczce.
Czasem książki czyta mama,
bo ja nie potrafię sama.
Z książek wiele się dowiecie
o szerokim pięknym świecie.
O roślinach, o zwierzętach,
o dalekich krajach też.
Wszystko w książce jest zamknięte,
a więc ją do ręki bierz.

 

 

3. „O czym jest ta książka” (podstawa programowa: IV2, 3)

Wybieramy kilka propozycji różnorodnych książek z domowej biblioteczki (np: książkę kucharską, podręcznik starszego rodzeństwa, album przyrody, słownik polsko – niemiecki, książkę z bajkami dla dzieci …) Przeglądamy i rozmawiamy, dziecko odgaduje o czym „opowiada” dana książka, można odczytać krótkie fragmenty. Utrwalamy pojęcia: okładka, strona, kartka, obrazek.

 

 

4. Działalność plastyczna „Moja bajeczka” (podstawa programowa: I 6,7,8; III 9; IV 8)

Proponujemy stworzyć własną książkę. Potrzebujemy: 2 kartki, 4 dowolne obrazki (np: kolorowanki, lub wycięte z gazet i kalendarzy … nie muszą być ze sobą powiązane), dziurkacz, lub nożyczki, pisaki, kredki, sznurek. Zadaniem dziecka jest ułożyć obrazki w dowolnej kolejności i opowiedzieć stworzoną historyjkę. Można pod obrazkami umieścić, krótkie podpisy czyli treść książki. Wymyślamy tytuł i robimy okładkę (czyste kartki). Robimy dziurki i całość związujemy sznurkiem.

 

https://ekodziecko.com/category/gry-zabawyizabawki/robione-ksiazeczki

SP 6 w Elblągu - Konkurs 'Najpiękniejsza ? moja własna książeczka'

 

5. „Której książki brakuje?”  (ćwiczenie pamięci).  (podstawa programowa: IV 15)

Układamy 4 – 5 wybranych książeczek, każdą tytułujemy (nazywamy). Dziecko wychodzi z pokoju, chowamy jedną z książek nie zmieniając położenia pozostałych. Zadaniem dziecka jest odgadnąć, której książki brakuje. Zamieiamy się rolami

 

6. Zabawa „Fabuła z kubka” czyli tworzenie bajki na podstawie wylosowanych haseł  (podstawa programowa: III 5; IV 2, 3, 5)

– zaproś domowników do wspólnej zabawy, możecie podzielić się na dwa zespoły. W pojemniczku umieszczone są małe karteczki z hasłami, lub obrazkami np.: zielony balonik, czarny kot, szalona miotła itp. Każda z grup losuje po cztery takie hasła i ma ich użyć w swojej bajce.

– Zachęcamy również do wspólnego czytania wybranych książeczek. Dobrej zabawy

 

 

 


Mrągowo 11.05.2020 r.

Poniedziałek
Temat : Książka moim przyjacielem 

 

.

 

 

1. „KSIĄŻKA MOIM PRZYJACIELEM” -  SŁUCHANIE WIERSZA PT.:– DOROTA KOSSAKOWSKA.                                                                                                 Podstawa programowa  III.9, IV.1

Każdy ma przyjaciela, z którym lubi się bawić.

Kiedy przyjaciel jest smutny, nie można go zostawić.

Mój przyjaciel jest ze mną, codziennie o każdej porze.

Gdy potrzebuje pomocy, on mi zawsze pomoże.

Mój przyjaciel to książka, w której są różne przygody.

O misiu, który jadł miodek, o żabce co skacze do wody.

 Jest też księżniczka i rycerz, co walczy dzielnie ze smokiem.

Jest i czarodziej co umie przez rzekę przejść jednym krokiem.

 Z książką nie nudzę się nigdy, z nią jest zawsze ciekawie.

 Ona pomaga w nauce oraz wesołej zabawie.

 Rozmowa na temat wiersza:

– Jaki przyjaciel jest z nami o każdej porze?

 – Co możemy dowiedzieć się z książki?

 – W czym pomaga książka?

 

 

2. „JAK POWSTAJE KSIĄŻKA” -OBEJRZENIE FILMU.                          Podstawa programowa    IV.1, 5

„Od autora do czytelnika” – oglądanie filmu i pogadanka.

Rodzic pyta czy dziecko wie, jak powstaje książka, słucha pomysłów dziecka. Zaprasza do obejrzenia filmu celem sprawdzenia przypuszczeń dziecka.

Prezentuje film „Jak powstaje książka?”. https://pl.pinterest.com/pin/787215209854526625/

 

3.   „ ETAPY POWSTANIA KSIAZKI”- ROZMOWA PRZY ILUSTRACJACH                   Podstawa programowa    IV.5,.20

- Po obejrzeniu filmu rodzic pyta dzieci, czy ich przypuszczenia się sprawdziły.

 -Następnie z pomocą ilustracji utrwala etapy powstania książki.

       – Zapoznanie z etapami powstawania książki. 
 

https://pl.pinterest.com/pin/294563631857715591/

  

 

 

4.PRZEGLĄDANIE KSIĄŻEK W DOMOWEJ BIBLIOTECE.       Podstawa programowa    IV.11,  IV19

– rozmowa na temat różnorodnych rodzajów książek:

przyrodnicze, historyczne, fantastyczne, naukowe, słowniki, bajki itp.

– budzenie zaciekawienia książką

– przeczytanie całej( np. bajki) lub fragmentów wybranej książki

 

 

5. „KSIĄŻECZKI Z NASZEJ PÓŁECZKI”- ZABAWA MATEMATYCZNA           Podstawa programowa    IV13,15.

Wybieramy różne książki z półki różniące się wielkością, grubością

– porównujemy z dzieckiem te książki ze względu na wielkość, grubość, używamy zwrotów, gruba, cienka, wysoka, niska, niższa

Pytania pomocnicze:

-Czym różnią się od siebie książeczki?

 -Czy są tej samej wielkości?

-Czy są tej samej grubości?

-Czy mają takie same kolory?

-Gdzie możemy kupić książkę?

-Gdzie możemy wypożyczyć książkę

– W jaki sposób dbamy o nasze książki, żeby ich nie zniszczyć?

Przeliczamy książki zgodnie z możliwościami dziecka

 

6.PROPOZYCJA WYKONANIA Z DZIECKIEM ZAKŁADKI DO KSIĄŻKI DOSTĘPNYMI W DOMU ŚRODKAMI PLASTYCZNYMI       

Podstawa programowa    I.6,7,9.IV.8

– ćwiczenia manualne- rysowanie, malowanie, wycinanie

– rozwijanie pomysłowości, kreatywności dziecka

 Prosimy porozmawiać z dzieckiem na temat roli zakładki oraz o tym jak należy dbać o książki.

 ZAKŁADKA;  

 https://pl.pinterest.com/pin/800092690030809296/

 

 

Inne propozycje zakładek

 

 

 

 

 

 


Mrągowo 08.05.2020 r.

Piątek 
Temat: Mieszkańcy łąki

 

  1. „Bocian i żabki” – zabawa ruchowa. (Podstawa programowa I.5,8)

Dziecko jest żabką a rodzic lub rodzeństwo bocianem. Żabki skaczą po łące – na sygnał „BOCIAN IDZIE”  - osoba będąca bocianem próbuje złapać żabkę. Później następuje zamiana ról.

 

  1. „Mieszkańcy łąki” – zabawa dydaktyczna. (Podstawa programowa IV.1,18)

Wskaż paluszkiem i odpowiedz na pytania:

 

 -  wskaż, które owady mają skrzydełka

 -  pokaż, który owad to ważka

 -  którego owada lubisz najbardziej i dlaczego?

 -  jakiego koloru mogą być jeszcze motyle?

 

                                        

 

 

  1. „Motyl” – zajęcia plastyczne. (Podstawa programowa IV.1, 8)

Poproś rodzica o wydrukowanie szablonu motyla (są dwa do wyboru).

Motyla możesz wykleić plasteliną lub pokolorować kredkami.

 

 

  1. „Powiedz ile jest …” – zabawa na spostrzegawczość. (Podstawa programowa II.4, IV.12)

 

Przyjrzyj się uważnie obrazkowi łąki.

Rodzic zada Ci pytania:

- ile jest na obrazku ślimaków? – klaśnij tyle razy,

- ile jest motyli? – podskocz tyle razy,

- ile jest biedronek? – tupnij tyle razy,

- ile jest różowych kwiatków? – klaśnij tyle razy,

- ile jest pszczółek? – kucnij tyle razy.

 

 

5. Co słyszysz?”. – ćwiczenia słuchowe. (Podstawa programowa IV.2,18)

Posłuchaj i powiedz, które odgłosy m


Ostatnia aktualizacja: 2020-06-23